Görevleri
- RTSO’yu hukuki bakımdan temsil etmek,
- Kanun, tüzük ve yönetmelikler ile diğer yönetmeliklerde verilen görevleri yapmak ve uygulanmasını sağlamak, mevzuattaki Yönetim Kurulu’na ait hükümlerin uygulanmasına nezaret etmek,
- Yönetim Kurulu’nu normal veya olağanüstü toplantıya davet etmek,
- Yönetim Kurulu toplantıları için gündemlerini hazırlatmak, tutanakların sağlıklı ve anlaşılır şekilde hazırlanmasını sağlamak,
- Oda Yönetim Kurulunu sevk ve idare etmek, Yönetim kurulu toplantılarını yönetmek,
- Oda Yönetim kurulu toplantısının gündemini hazırlamak, toplantı günleri ve saatlerini tespit etmek ve üyeleri toplantıya çağırmak.
- Oda Yönetim Kurulu toplantı tutanaklarının düzenli olarak tutulmasını sağlamak,
- Oda Yönetim Kurulunca alınan kararların uygulanmasını kontrol ve takip etmek,
- Yönetim Kurulunca görüşülen Oda bütçesini Meclis Başkanına havale etmek,
- Yönetim Kurulu toplantılarının sıhhatli olarak tanzimini sağlamak,
- Yönetim Kurulunca kendisine devredilen yetkileri kullanmak,
- Yönetim Kurulu’nca alınan kararların yerine getirilip,getirilmediğini kontrol ve tasdik etmek,
- Kanunlara aykırı olamamak kaydıyla sosyal yardımlarda bulunulmasına karar vermek,
- Müşteri şartlarının yerine getirilmesinin öneminin tüm personele iletilmesi ve personelin kalite bilincinin yükseltilmesi için eğitim programlarının yapılmasını sağlamak,
- Yönetim Kurulu toplantılarına gerektiğinde uzmanları çağırıp görüşlerini almak,
- RTSO’ yu yasa ve mevzuatlara uygun olarak sevk ve idare etmek,
- Odada bulunamayacağı zamanlarda kendisine vekalet edecek olan vekili görevlendirmek,
- Oda Muamelat Yönetmeliğinin 25.maddesi gereği toplantılara katılmayıp görevi sona erenlere ve yedek üyenin çağrılmasında Yönetim Kurulu Başkanınca yazılacak bir yazı ile personel vasıtasıyla bildirim yapmak,
- 5174 Sayılı kanun ve yönetmeliklerle kendisine verilen görevleri yapmak,
Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili görev ve yetkileri;
1 - Kalite politikası ve hedefleri belirlemek, RTSO’da çalışan personele iletilmesini, anlaşılmasını ve uygunluğunun sürekliliği için gözden geçirilmesini sağlamak,
2 - TS EN ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sisteminde belirtilen şartlardan hareketle Kalite Yönetim Sistemini kurmak, planlı ve etkin olarak uygulamak ve uygulatılmasını sağlamak,
3 - Kalite Yönetim Sisteminin geliştirilmesi, korunması ve belirlenen kalite hedeflerine ulaşılması amacı ile personel dahil olmak üzere kaynak ihtiyaçlarını güvence altına alarak finansman sağlamak,
4 - Kalite Yönetim Sistemini müşterilerin ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda yönlendirmek,
5 - Kalite Yönetim Sisteminin uygunluğunu, yeterliliğini ve etkinliğinin sürekliliğini sağlamak amacıyla, planlanmış aralıklarla sistemi gözden geçirmek,
6 - Yönetim Gözden Geçirme Toplantılarına başkanlık yapmak,